1400/08/22-20:12

وزیر نیرو: شورای جهادی آب در کشور فعال شده است

وزیر نیرو: شورای جهادی آب در کشور فعال شده است

وزیر نیرو گفت: شورای جهادی آب در کشور از یک‌ماه قبل دایر و فعال شده است و بنا داریم آب آشامیدنی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت بی‌بهره از آب شرب را تامین و مشکلات مربوط به تامین آب در روستاهای دیگر را رفع کنیم.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان عصر شنبه در پایان سفر یک‌روزه خود به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران استان تاکید کرد: در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های جهادی مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و قرارگاه امام حسن (ع)، بخش خصوصی، خیران نیک‌اندیش، توان مهندسی و بسیج امکانات آبرسانی به این روستاها انجام می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه های سفر یک‌روزه خود به چهارمحال و بختیاری گفت: روش‌های تسریع در رفع مشکلات آب در استان به‌طور کامل بررسی شد.

محرابیان گفت: طرح‌ها و پروژه‌های این استان و روش‌های رفع مشکلات و تسریع در روند اجرای آن بررسی و همچنین خواسته‌های مردم به‌طور کامل مرور شد.

وی افزود: امیدواریم با تصمیم‌گیری‌های این سفر و بعد از آن بتوانیم مشکلات مردم چهارمحال و بختیاری در بخش آب‌رسانی، تسریع در روند اجرای طرح‌ها و تملک‌های حوضه‌های آبی انجام شود.

محرابیان با اشاره به بررسی دقیق مشکلات طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای بهشت‌آباد و تول کوهرنگ۳ و طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص این طرح‌ها به‌گونه‌ای است که مورد رضایت مردم باشد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو روز شنبه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش آب چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن، سد کوهرنگ ۳، سد باباحیدر و سد خرسان ۳ به این استان سفر کرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به‌دلیل تداوم خشکسالی در چهارمحال  و بختیاری هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای این استان با تانکر، آب‌رسانی سیار می‌شود و این روستاها در تمامی نقاط استان به‌ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به‌سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستاها به‌علت نبود خطوط آب‌رسانی با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

۱۰۰ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر در سال‌جاری درگیر خشکسالی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط