1400/09/08-12:36

افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی/ طلا به ثبات رسید

 افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی/ طلا به ثبات رسید

در پی کاهش نگرانی‌های جهانی پس از ظهور سویه امیکرون ویروس کرونا، قیمت نفت خام بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در روز‌های اخیر کشور‌های جهان از انتشار نوع جدیدی از جهش ویروس کرونا به نام امیکرون خبر داده اند. این ویروس که به نظر می‌رسد از برخی کشور‌های آفریقایی نشئت گرفته به گفته سازمان جهانی بهداشت در رده ویروس‌های نگران کننده دسته بندی شده است. همین امر موجب شده بازار‌های جهانی به این اخبار واکنش نشان دهند.

با این حال، کاهش نگرانی ها درباره شدت مقاومت این سویه در برابر واکسن های موجود بر بهای طلای سیاه تاثیر داشته است. قیمت نفت برنت دریای شمال با ۴.۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۵.۲ درصد افزایش، ۷۱ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در بازار فلزات گرانبها نیز طلا امروز در قیمت ۱۷۹۱ دلار ثابت ماند.

اخبار روز‌های اخیر در مورد شیوع مجدد نوع جدیدی از ویروس کرونا در برخی کشور‌های اروپایی و آفریقایی موجب تضعیف ارزش دلار آمریکا شد.

شاخص جهانی دلار پس از افت ۰.۷ درصدی در محدوده شاخص ۹۶.۱۹۰ باقی ماند. نرخ برابری یورو در مقابل دلار نیز در قیمت ۱.۱۲۷۶ دلار ثابت ماند. تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد موقعیت یورو در مقابل دلار در مواجهه با موج جدیدی از محدودیت‌های کرونایی قوی‌تر شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط