1400/09/24-22:37

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۹ سنت رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار تصمیم مهم فدرال رزرو در مورد سرعت بخشیدن به روند انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا هستند قیمت طلا امروز نیز همچون دیروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد کاهش به 1767 دلار و 99 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.25 درصد افت به 1767 دلار و 90 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «به نظر می رسد که بازارها به نوعی در قبال هرگونه افزایش نرخ بهره حالت تدافعی گرفته اند. اگر شما به بازارهای بورس و بازار طلا نگاه کنید، همه چیز در وضعیتی قرار دارد که انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا می تواند مفهومی منفی برای بازارها به همراه داشته باشد.»

تجار منتظر هستند ببینند که آیا فدرال رزرو به روند توقف خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره سرعت می بخشد یا نه. کاهش اقدامات محرک مالی و افزایش نرخ بهره موجب رشد سوددهی اوراق قرضه شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

اینز افزود: «حتی اگر فدرال رزرو تصمیم به 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال آینده بگیرد قیمت طلا ممکن است در پایان امسال بین 1750 تا 1800 دلار باشد. اگر 2 نوبت افزایش نرخ در نظر گرفته شود به نظرم به نفع بازار طلا خواهد بود.»

بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن هم قرار است این هفته در مورد سیاست های پولی خود تشکیل جلسه دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط