1400/09/27-16:17

۳۰ پروژه تحولی تا پایان امسال در وزارت صنعت کامل می‌شود

۳۰ پروژه تحولی تا پایان امسال در وزارت صنعت کامل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ پروژه از ۹۰ پروژه تحولی وزارت صنعت تا پایان سال کامل می‌شود و سال آینده فضای متفاوتی را در نحوه مدیریت خواهیم داشت که این وزارتخانه از روزمرگی‌ها خارج می‌شود.

به‌گزارش اکوفارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی امین»  در نشست شورای معاونان این وزارتخانه از استقرار ساختار سازمانی جدید این وزارتخانه خبرداد و گفت: باز طراحی معماری سازمانی وزارت صمت حرکت به سوی تحول در نظام حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت است.  

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: با تدوین راهبردها و اولویت‌های وزارت صمت، گام بعدی تغییر ساختار بود که محقق شد. ساختار در واقع تقسیم کار برای رسیدن به اهداف و اولویت‌ها در قالب راهبردها است.

وی تصریح کرد: پس از ۱۰ سال با باز طراحی معماری سازمانی و استقرار ساختار سازمانی جدید در واقع ادغام واقعی در این مجموعه محقق شده است.

وزیر صنعت این اصلاح ساختار را بازآفرینی کامل در ساختار وزارت صمت دانست و اضافه کرد: از ۹۰ پروژه تحولی مربوط به این وزارتخانه ۱۰ پروژه مرتبط با مباحث سازمانی و سبد پروژه‌های سازمانی است که یکی از آنها تغییر ساختار است.

فاطمی امین به معرفی ۱۰ سبد پروژه‌های بازآفرینی وزارت صنعت پرداخت و بیان کرد: این سبد شامل ۱۰ پروژه راهبردی شامل باز طراحی ساختار سازمانی، طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه‌اندازی سامانه هوشمندی کسب و کار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، با طراحی هویت بصری، یکپارچه سازی داده های کسب و کار و مدیریت استعدادها هستند.  

وی اولویت ها را در ساختار جدید حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از اولویت‌ها توجه به ماشین‌سازی و تجهیزات است که در ساختار جدید به خوبی دیده شده است تا از منابع و ظرفیت‌های انسانی تحصیل کرده و متخصص در این حوزه استفاده شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه در عمق تولید و نبوغ فنی به نسبت از سایر کشورهای همسایه بهتر هستیم، ادامه داد: حجم تجارت خارجی در اقلام کالایی مانند خودرو و تجهیزات بالا و در این زمینه قدرت خوبی داریم که در ساختار جدید به این مساله پرداخته شده و یک معاونت ویژه و پنج دفتر برای ماشین سازی و تجهیزات درست شده است.

وی همچنین بحث فرآوری مواد و خدمات را از دیگر مباحث و حوزه‌های دارای اهمیت دانست که در این ساختار به صورت جدی دیده شده است.

فاطمی امین گفت: تمام موضوعات مربوط به یک بخش را در درون دفتر آن بخش متمرکز کرده‌ایم و یک دفتر برای تمام مباحث بخش خود از جمله فناوری، بازار، تولید و صادرات پاسخگو هست.

وی همچنین تمرکز وزارت صمت و نقطه کانونی آن را رشته فعالیت‌ها دانست و افزود: تمرکز و نقطه کانونی واحدهای استانی مبتنی بر جغرافیا، مردم و کسب و کار است و مسائل عام و کلی را ستاد وزارتخانه تنظیم می‌کند.

وزیر صنعت با بیان اینکه اداره پاسخگویی یکی دیگر از پروژه‌هاست که اجرا خواهد شد، ادامه داد: یکی از اقدامات تحولی که تا پایان سال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد، پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت است.

وی همچنین پنجره واحد خدمات را نیز از دیگر پروژه‌ها دانست که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و در این خصوص گفت: این پنجره واحد هر مراجعه کننده را به یک پنجره الکترونیکی مرتبط می‌سازد.

فاطمی امین ساختار جدید را مبتنی بر راهبردها، اولویت‌ها و سطوح ملی و استانی دانست و افزود: این ساختار یکپارچگی فعالیت‌ها را به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: در ساختار جدید ستاد و پشتیبانی را کوچک و عملیات را گسترش دادیم و سه رده پشتیبانی، عملیاتی و هماهنگی عملیات وجود دارد.

وزیر صنعت اضافه کرد: ۳۰ پروژه از ۹۰ پروژه تحولی وزارت صمت تا پایان سال کامل می‌شود و سال آینده فضای متفاوتی را در نحوه مدیریت وزارت صمت داریم که این وزارتخانه از روزمرگی‌ها خارج می‌شود و به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود.

وی تصریح کرد: در انتخاب مدیران و معاونان تجربه برای من بسیار مهم بوده است تا مدیران علاوه بر وظیفه سازمانی رویکرد درست از مخاطب داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط