1400/11/26-14:00

۱۱۰ هزار مددجو برای استفاده از گازبهای رایگان معرفی شده اند

 ۱۱۰ هزار مددجو برای استفاده از گازبهای رایگان معرفی شده اند

نورموسوی گفت: تا کنون ۱۱۰ هزار مددجو برای استفاده از گازبهای رایگان به شرکت ملی گاز معرفی شده اند.

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز به سوالات زیر درباره رایگان شدن گازبهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پاسخ داد:

 آخرین خبرها از ارسال اطلاعات مددجویان به شرکت ملی گاز را اطلاع دهید.

نورموسوی: قرار بود فهرست‌ مددجویان زودتر به ما ارائه شود؛ اما هم آیین‌نامه دیر ابلاغ شد و هم نحوه ارسال فهرست‌هایی که کمیته امداد و بهزیستی ارسال کردند، با مشخصاتی که ما در سامانه مشترکان داریم، همخوانی نداشت. جلساتی در استان‌ها و ابتدای همین هفته نیز، با مدیران ارشد کمیته امداد داشتیم.

تا به حال، حدود ۱۱۰ هزار مددجو را معرفی کرده‌اند که اسامی آن‌ها در حال ورود به سامانه است و برای این تعداد، قبوض جاری از اواخر هفته فعلی و اوایل هفته آینده، رایگان خواهد شد و از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ نیز، تعدیلات اصلاحی به قبوض قبلی آن‌ها زده می‌شود که بستانکار می‌شوند؛ به طوری که قبوض اکثر آن‌ها صفر خواهد شد.

این تعداد مددجو از چند استان معرفی شده اند؟

نورموسوی: طبق آماری که داده‌اند، حدود دو سوم از استان‌ها فهرست خود را اعلام کرده‌اند؛ اما می‌توان گفت که اطلاعات نیمی از استان‌ها دریافت شده؛ زیرا در برخی از استان‌ها، به طور مثال فقط ۶۰ مددجو معرفی شده که این اعداد قابل قبول نیست. طبق توضیحات خود مدیران کمیته امداد، تعداد افراد تحت پوشش بیشتر است و انتظار داریم که حدود یک میلیون مددجوی تحت پوشش را از این طرح بهره‌مند کنیم.

کارمندان ادارات گاز در مراجعه میدانی اعلام می‌کنند که هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه به آن‌ها نرسیده است؛ در این مورد توضیح دهید.

نورموسوی: بعضی از همکاران شاید جدیداً منصوب شده باشند و این اظهارات را بروز دهند که جای تذکر دارد؛ وقتی یک ابلاغیه از نحوه تحویل گرفتن فهرست، ابلاغیه دیگری  از نحوه ورود به سیستم سامانه مکانیزه مشترکان و یک ابلاغیه دیگر، بعد از اینکه استان‌ها با مبادی ذیربط انجام داده‌اند و رونوشت آن نیز به ادارات داده شده و قطعاً نشست‌های متعددی را داشته اند، این عدم اطلاع قابل پذیرش نیست.

گرچه قبلا ابلاغ انجام شده، اما اگر اشکالات این چنینی وجود داشته باشد، حتما به ادارات یادآوری می‌کنیم که هر فردی فقط بنا بر اظهارات شفاهی که تحت پوشش کمیته امداد است، از فهرست قطع گاز واحد‌های خانگی خارج می‌شود تا این که مشخص شود.  اگر جزو فهرست اصلی بود، تعرفه اش خود به خود صفر می‌شود و اگر در فهرست نبود، یادآوری می‌شود که بتوانند در چند مرحله پرداخت کنند.

اگر یک مددجو به صورت مستقیم به ادارات گاز مراجعه کند و معرفی نامه کمیته امداد یا بهزیستی را به همراه داشته باشد، امکان رایگان شدن قبوض برای او وجود دارد؟

نورموسوی: اگر معرفی نامه با کد اختصاصی تحت پوشش بودن کمیته امداد و بهزیستی همراه خود داشته باشند، امکان ثبت حضوری درخواست آن‌ها نیز وجود دارد؛ اما اگر حدود یک میلیون مشترک قرار باشد که از این طرح بهره‌مند شوند؛ یعنی یک میلیون برگ کاغذ باید برای این کار صرف شود که خود کمیته امداد نیز با این حجم از کاغذ موافق نیست. ضرورتی برای رفت و آمد در شرایط کرونایی وجود ندارد و اگر صبر کنند تا فهرست تکمیل شود، بهتر است.

قبض‌های گاز افرادی که در فهرست باشند، از یک فروردین ۱۴۰۰ رایگان محاسبه خواهد شد و حتی تا قبل از بستن حساب‌های سال در ابتدای ۱۴۰۱ نیز، هر فهرستی وارد این سامانه شود، تمامی مبالغ گازبهای آن‌ها تا سه پله اول، مشمول تخفیف می‌شود.

روز گذشته جلسه کارگروه فنی آی تی و مشترکین شرکت ملی گاز و کمیته امداد برگزار شد و طی دو هفته‌ای که قول داده اند،  بر مبنای شماره اشتراک و تاریخی که یک مددجو در مِلک قرار گرفته، مددجویان تا قبل از عید می‌توانند از این مزایای قانونی استفاده کنند.

طبق بند «ی» از تبصره هشت قانون بودجه امسال، وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند، تعرفه‌های برق و آب و گاز را به نحوی ساماندهی کنند که قبوض مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در صورت رعایت سقف الگوی مصرف، با نرخ صفر محاسبه شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط