1400/12/04-08:15

کمیته پایش اقدامات خودروسازان تشکیل شد

کمیته پایش اقدامات خودروسازان تشکیل شد

به‌منظور ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمیته پایش اقدامات خودروسازان در راستای برنامه‌های کیفی ابلاغ شده در وزارت صمت تشکیل شد.

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیرو ابلاغ برنامه‌های ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل به شرکت‌های خودروساز، نخستین جلسه رصد و پایش ارتقای کیفی خودروهای تولیدی با حضور مدیر کل دفتر صنایع خودرو، نمایندگان شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های تخصصی مربوطه برگزار شد.

در این جلسه "سهیل معمارباشی" مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، ضمن تبیین ضرورت ارتقای کیفی خودروهای تولیدی و تامین رضایت مشتریان به تشریح برنامه های ارتقای کیفی صنعت خودرو در چهار حوزه بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها، بهبود کیفی قطعات و مجموعه ها، اصلاح و ارتقای فرایندهای مرتبط خودروسازان و ارتقای کیفیت در مرحله فروش و خدمات پس از فروش پرداخت.

در ادامه مهم ترین و پرتکرارترین ایرادات مجموعه قطعات خودرو منتج از بازرسی فنی و ارزشیابی کیفی خودرو، تعداد عیوب اعلام شده از سوی مصرف کنندگان در سه ماهه نخست مالکیت خودرو و ارزشیابی خدمات پس از فروش و تعویض قطعات معرفی و مقرر شد شرکت های خودروساز نسبت به عارضه یابی کیفیت خودروهای تولیدی و ارائه برنامه های اجرایی در سه حوزه رفع ایرادات ظاهری، بهبود فنی و تکنیکال محصولات تولیدی و افزایش دوام قطعات اقدام کنند.

مقرر شد جلسات پایش عملکرد خودروسازان در راستای برنامه‌های کیفی ابلاغ شده به صورت منظم برگزار شده و با تمرکز بر رفع اشکالات کیفی اعلام شده توسط مشتریان، گزارش جلسات به همراه نتایج حاصله جهت تنویر افکار عمومی به صورت منظم اطلاع رسانی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط