• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/01/17-15:16

عقبگرد شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

عقبگرد شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۶۷۵ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد، به یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایبنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۸۵  واحدی، به رقم ۳۵۹ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۵۴۰ واحدی، عدد ۳۷۷  هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۶۰ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۷۷۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۶۵۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۹۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شتران، شبندر و رمپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، وامید، پترول و شیران تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۹ هزار و ۸۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سخاش(سیمان‌خاش‌ ) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کمنگنز، خکار، شنفت و شفا بود. همچنین نماد معاملاتی کسعدی(کاشی‌ سعدی‌) با ۴.۵۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فرآور، پرداخت، خزر و ختراک قرار گرفتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط