1401/01/29-11:43

خرید تضمینی گندم از ۵۰ هزار تن فراتر رفت

 خرید تضمینی گندم از ۵۰ هزار تن فراتر رفت

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام و ثبت در سامانه شده است.

به گزارش اکوفارس، علیقلی ایمانی گفت: طی روزهای اخیر برداشت گندم از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان و خوزستان آغاز شده است. 

به گفته او، تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن خرید تضمینی از کشاورزان انجام و ثبت در سامانه شده که در مقایسه با سال قبل عملکرد در واحد سطح ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.

ایمانی می‌گوید: با توجه به شرایط مساعد بارندگی نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که حداقل ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

بنابر آمار سالانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز صنف و صنعت است که طبق گفته مسئولان بنیاد ملی گندمکاران ۳ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برای کسری نیاز کشور و ذخایر ثبت سفارش شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به تلاش دولت برای واقعی شدن قیمت و اصلاح نرخ گندم به کشاورزان توصیه می‌شود که به دنبال وسوسه دلالان نباشند و همواره انتظار می رود که دولت با تسریع در پرداخت ها دست دلالان و واسطه ها را کوتاه کند تا گندم از دست کشاورزان خارج شود.

طبق گفته مسئولان گندم های سنواتی سال زراعی گذشته با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان در حال خرید است و توصیه کارشناسان برآن است که گندم مازاد بر مصرفشان را به سبب شرایط و ظرافت خاص نگهداری در انبارها به سیلوهای دولتی تحویل دهند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط