1401/03/21-10:51

تشدید نظارت ها بر بازار کالاهای اساسی و تنظیم بازار

 تشدید نظارت ها بر بازار کالاهای اساسی و تنظیم بازار

وزیرجهاد کشاورزی گفت: از امروز بر قیمت کالاهای اساسی همچون لبنیات، حبوبات و دیگر کالاها نظارت صورت می گیرد.

به گزارش اکوفارس، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امروز در حوزه محصولات کشاورزی همچون لبنیات، حبوبات، انواع برنج وارداتی، شکر و روغن برای مردمی سازی یارانه‌ها نظارت از ابتدای زنجیره تامین صورت می‌گیرد. همچنین شرکت متخلف در افزایش قیمت برخی محصولات لبنی فراخوانده شد و مقرر شد قیمت‌ها اصلاح شود.

به گفته او، با توجه به ضوابط جدید تعزیرات در جریمه‌ها و اختیارات، تسلط بهتری بر بازار ایجاد می‌شود و نظارت مردمی تکمیل کننده نظارت هاست و مردم در این راستا می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا برخورد‌های قانونی صورت گیرد.

آقای ساداتی نژاد می‌گوید: در حوزه لبنیات ۴ قلم اصلی برای مردمی سازی یارانه‌ها افزایش قیمت پیدا کرد که با تشدید نظارت‌ها هم کارخانه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر مبنای گزارش افزایش قیمت‌ها جز ۴ قلم کارخانه احضار و پس از شنیدن توضیحات ملزم به اصلاح قیمت شد و برای چند روز در ۲ قلم به منظور جبران اقدام به عرضه کمتر از نرخ مصوب کرد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت ۴ قلم کالا اعم از مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت که برخی دیگر از کارخانه‌های تولیدی و مغازه داران با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت دیگر کالا‌ها افزایش دادند که در این راستا یک هزار نفر در کشور کار تشدید و نظارت و بازرسی در کل زنجیره تامین را عهده دار هستند.

طبق گفته وزیر جهاد بسیج اصناف و وزارتخانه در راستای مردمی سازی یارانه‌ها یک بخش از کنترل و نظارت بازار را از ابتدای زنجیره انجام می‌دهد تا با تخلفات برخورد شود.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط