1401/06/05-16:19

بلیت اتوبوس در اربعین ۷۵ درصد گران می‌شود

 بلیت اتوبوس در اربعین ۷۵ درصد گران می‌شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه به قیمت بلیت اتوبوس‌ها به مقصد پایانه‌های مرزی به دلیل یکسر خالی، ۷۵ درصد اضافه می‌شود.

به گزارش اکوفارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پنجمین جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اظهار کرد: از 15 تا 30 شهریور ماه اتوبوس‌ها به مقصد پایانه‌های مرزی به دلیل یکسر خالی،‌ با افزایش 75 درصدی قیمت بلیت همراه می‌شوند.

نرخ ۶ میلیونی بلیت هوایی تهران- نجف، دائمی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیم جدید از ۱۵ شهریور ماه به صورت دایمی (تا زمان اتخاذ تصمیم جدید) نرخ بلیت تهران- نجف و تهران- بغداد ۶ میلیون تومان است و گران فروشی ایرلاین‌ها منجر به عدم انجام پرواز خواهد شد.

«رستم قاسمی» در پنجمین جلسه ستاد اربعین که امروز ( شنبه) در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزارشد، گفت: هزینه حمل‌و نقل سفرهای اربعین در شورای اقتصادی تصمیم گیری شد

وی گفت: در پرواز ایرلاین‌های خارجی قیمت‌گذاری ممنوع است و نرخ بلیت تابع نرخ بازار است، برای مسیرهای خارجی شرکت‌های داخلی هم قیمت گذاری نمی‌کنیم. اما برای پروازهای نجف به طور استثنا وارد قیمت گذاری شدیم و نه فقط برای ایام اربعین که از ۱۵ این ماه است بلکه بلیت تهران - نجف تا زمان تصمیم گیری جدید با نرخ ۶ میلیون تومانی به فروش خواهد رسید. 

قاسمی درباره چرایی این تصمیم گفت: همیشه زایر امام حسین وجود دارد و این طور نیست که  افزایش زائر فقط در ایام اربعین باشد

وزیر راه وشهرسازی گفت: هر ایرلاینی تصمیم دارد به نجف نرود اجباری نیست، اما اگر تصمیم به مشارکت دارد حق افزایش نرخ ندارد.

به گفته وی، ایران ایر، قشم ایر، اسمان و  کیش ایر برای جابجایی بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام آمادگی کردند.

رستمی گفت: بلیت هوایی نرخ این مسیر ۶ میلیون تومان است که با اتخاذ سازو کار به این رقم رسیدیم. چنانکه مسافری با نرخ بیش از ۶ میلیونی بلیت فروشی را مشاهده کرد، خریداری نکند چرا که ایرلاین گران فروش اجازه پرواز ندارد. بنابراین مردم از ایرلاین گران فروش بلیت نخرند

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کارهای بزرگی در آستانه سفرهای اربعین انجام شده است. در جاده‌های منتهی به مسیرهای مرزهای خروجی بیش از هزار میلیارد تومان توسط  سازمان راهداری هزینه شده است و پیش بینی اعزام ۵ میلیون مسافر را از هر سه بخش حمل و نقل داریم.

وی گفت: فقط ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر زایر پاکستانی از مسیر ایران عبور می‌کنند که رقم قابل توجهی است. کمبود اتوبوس هم با رایزنی جبران شده است و تعداد۸ هزار اتوبوس برای جابجایی مسافران پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیج حوزه هوایی ریلی وجاده‌ای در خدمت زایران اربعین است و  به دلیل همزمانی با شهریور که اخرین ماه سفرهای تابستانی است مدیریت سخت تر است و اگر ایرادی در طول ایام اربعین وجود داشت از همین حالا از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

* ایرنا

نظرات

captcha

اخبار مرتبط