• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/09/26-15:42

شاخص بورس منفی شد

شاخص بورس منفی شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۶ آذرماه) با ۲ هزار و ۸۴۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲‌هزار و ۷۱۴ واحد افزایش به ۴۳۶ هزار و ۴۷۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۱۵ واحد رشد به ۲۵۹ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۶۱۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۹۵۹ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۸۸ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۳۲ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۲۰۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۹۵ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۸۲ واحد و بانک تجارات (وتجارت) با ۱۶۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۲۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۵۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۵۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۸۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۱۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بورس کالای ایران (کالا)، نوش مازندران (غنوش) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۵۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۹ هزار و ۷۲۱ نوبت بود.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، بانک دی (دی)، بیمه سامان (بساما) و تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط