1402/03/08-14:58

طلای جهانی همچنان کاهشی است

 طلای جهانی همچنان کاهشی است

قیمت طلا امروز(دوشنبه) به دلیل توافق محدودیت بدهی ایالات‌متحده و شرط بندی‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ کاهش یافت و باعث کاهش تقاضا برای این فلز بدون بازده شد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید که نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۹۴۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت که توافق بودجه با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تعلیق سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری تا اول ژانویه ۲۰۲۵ را نهایی کرده و این توافق آماده رفتن به کنگره برای رای‌گیری است. همچنین داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده بیش از حد انتظار در آوریل افزایش یافته و تورم شتاب گرفته است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، این گزارش شانس افزایش ۲۵ واحدی بانک مرکزی ایالات‌متحده در ژوئن را به ۶۵.۳ درصد افزایش داد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس گفت احتمال افزایش ۱۷.۴ درصدی بیش از یک هفته پیش، نشان می‌دهد که چگونه انتظارات برای توقف فدرال رزرو نادیده گرفته شده است و به رشد دلار آمریکا برای سومین هفته کمک کرده و بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

شاخص دلار ثابت بود و شمش را برای دارندگان ارزهای دیگر گران کرد. سهام آسیایی و معاملات آتی سهام ایالات‌متحده افزایش یافت زیرا توافق برای تعلیق سقف بدهی دولت ایالات‌متحده به یک بن‌بست طولانی پایان داد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۲۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۲۳ دلار و ۸۳ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲۸ دلار و هفت سنت رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط