1402/03/15-13:28

سفارت ایران در ریاض فردا بازگشایی خواهد شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه سفارت خود در عربستان را بازگشایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرد که در سایه توافق اخیر تهران و ریاض، ایران روز سه شنبه سفارتش در عربستان را بازگشایی می‌کند.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد که بازگشایی سفارت ایران در ریاض روز سه شنبه ساعت ۶ بعد از ظهر(به وقت محلی) با حضور سفیر جدید ایران در این کشور انجام خواهد شد.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که علیرضا عنایتی،دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عربستان تعیین شده است.

اخیرا روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنانی اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان هفته آتی به ایران سفر خواهد کرد.

این منابع که موثق توصیف شده‌اند بیان کردند که وی حامل پیام ملک سلمان، پادشاه عربستان به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منابع خبری اعلام کردند که این پیام درخصوص گسترش روابط میان دو کشور است.

بن فرحان قرار است در این سفر با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور رایزنی کند.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن‌فرحان که به منظور شرکت در اجلاس دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند، در حاشیه این نشست با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه از پیشرفت‌های خوب حاصل‌شده در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط