1402/03/15-21:13

مزیت های مصرف دارچین

مصرف دارچین به مدت ۸ هفته می‌تواند از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های خطرناک جلوگیری کند.

دارچین پوست درختی همیشه سبز است که در پزشکی باستان همیشه مورد استفاده قرار می گرفت.

تحقیقات نشان داده است که این «ادویه فوق العاده» خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند به بدن در مبارزه با عفونت ها، ویروس ها، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان کمک کند.

خوشبختانه دارچین به طور گسترده در دسترس است. در این گزارش هفت مزیت علمی اثبات شده دارچین برای سلامتی آورده شده است:

۱. به کاهش قند خون کمک می‌کند

طبق تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۲۰، دارچین که به قابلیت کاهش قند خون شناخته شده است، می‌تواند میزان قندی را که بعد از غذا وارد جریان خون می‌شود، با کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات‌ها در دستگاه گوارش کاهش دهد.

در یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۲ اعلام شده است  که دارچین اثرات مفیدی بر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دارد، زیرا می‌تواند اثرات انسولین را برای بهبود جذب قند به سلول‌ها تقلید کند.

بر اساس دستورالعمل NHS، قند خون بالا چیزی که به عنوان هیپرگلیسمی شناخته می‌شود، می‌تواند بر افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ و همچنین زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری تأثیر بگذارد.

۲. می‌تواند در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند

مصرف دارچین با کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی مرتبط است، به گونه‌ای که تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه ۳/۴ قاشق چای خوری از آن می‌تواند سطح کلسترول مضر خون را کاهش دهد. همچنین ثابت شده است که مصرف مداوم دارچین به مدت حداقل ۸ هفته فشار خون را کاهش می‌دهد.

به گفته بنیاد قلب بریتانیا، مقدار بیش از حد لیپوپروتئین‌های بدون چگالی یا کلسترول «بد»، رسوبات چربی را در داخل دیواره رگ‌های خونی ایجاد می‌کند و به مرور زمان باعث باریک شدن آن‌ها و افزایش خطر حمله قلبی یا سکته می‌شود.

در همین حال، فشار خون بالا می‌تواند به شریان‌های پوشاننده قلب و مغز آسیب برساند و شما را در معرض خطر ابتلا به همان شرایط کشنده قرار دهد.

۳. ممکن است بیماری آلزایمر را کُند کند

بیماری‌های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون با از دست دادن تدریجی ساختار یا عملکرد سلول‌های عصبی مشخص می‌شوند.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، برخی از ترکیبات موجود در دارچین نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از مهار تجمع پروتئینی به نام تاو در مغز را نشان داده‌اند که یکی از نشانه‌های بیماری آلزایمر است.

البته لازم به ذکر است که این مطالعه بر روی حیوانات انجام شده است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای بررسی تاثیر ادویه بر روی انسان‌های مبتلا به این بیماری مورد نیاز است.

۴.  رشد سرطان را کند می کند

این ادویه برای استفاده بالقوه در پیشگیری و درمان سرطان بیشتر از طریق مطالعات لوله آزمایش و حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته است، که نشان می‌دهد ادویه ممکن است رشد سلول‌های سرطانی و تشکیل رگ‌های خونی در تومور‌ها را کاهش دهند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که به نظر می‌رسد این اثر برای سلول‌های سرطانی سمی است و باعث مرگ سلول‌ها می‌شود. اما تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثرات ضد سرطانی بالقوه دارچین در انسان مورد نیاز است.

۵. می‌تواند از عفونت‌های باکتریایی و قارچی جلوگیری کند

مطالعات آزمایشگاهی انجام شده در سال گذشته نشان می‌دهد که روغن دارچین می‌تواند به کشتن برخی از قارچ‌هایی که باعث عفونت‌های تنفسی می‌شوند کمک کند.

همچنین می‌تواند از رشد باکتری‌های خاصی مانند لیستریا و سالمونلا جلوگیری کند. یک مطالعه آزمایشی اضافی نشان داد که این ادویه ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

دندانپزشکان اعلام کرده اند که بیماری لثه می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از بیماری‌های کشنده شود که بر قلب، مغز و ریه‌ها تأثیر می‌گذارد.

۶. ممکن است در برابر برخی از ویروس‌ها محافظت کند

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که دارچین ممکن است به محافظت در برابر برخی ویروس‌ها مانند آنفولانزا و دنگی، یک عفونت ویروسی که توسط پشه‌ها منتقل می‌شود، کمک کند.

اما برای تایید این اثرات به آزمایشات انسانی بیشتری نیاز است. توصیه می‌شود دارچین زیاد نخورید، زیرا ممکن است باعث مشکلات تنفسی یا ایجاد زخم‌های دهان شود.

منبع: ذاسن

نظرات

captcha

اخبار مرتبط