1402/03/16-00:35

اوکراین: حمله به برخی مواضع روسیه آغاز شده است

آنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین حملات خود علیه مواضع روسیه را "در برخی جبهه‌ها" آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری "تاس" وی در کانال تلگرامی خود نوشت: عملیات دفاعی شامل همه اقدامات، از جمله ضد حمله است. بنابراین در برخی جهات به اقدامات تهاجمی روی آورده‌ایم.
این مقام اوکراینی تاکید کرد که "باخموت همچنان کانون درگیری‌های شدید است. "

از سوی دیگر میخائیل پرودولیاک مشاور رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در توییتی نوشت: «هنوز هیچ ضد حمله گسترده‌ای علیه روسیه آغاز نشده است.»

وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه با اعلام اینکه یک حمله بزرگ ارتش اوکراین را در استان دونتسک خنثی کرده است، گفت: اما مشخص نیست که آیا این ضدحمله، آغاز ضدحمله بزرگ اوکراین بوده است یا خیر.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه، گفت: هدف دشمن شکستن خط دفاعی ما در جایی بود که به نظر آن‌ها آسیب‌پذیرترین نقطه خط دفاعی ما بود اما آن‌ها به اهداف خود نرسیدند و هیچ موفقیتی کسب نکردند.

وی افزود: در طی این حمله ۲۵۰ نفر از نیروهای اوکراینی کشته و ۱۶ تانک، سه خودروی جنگی پیاده نظام و ۲۱ خودروی جنگی زرهی اوکراین منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: اوکراین در این حمله از ۶ گردان مکانیزه و دو گردان تانک استفاده کرده است.

از سوی دیگر مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد که اوکراین "به خوبی" برای ضد حمله جهت بازپس گیری قلمرو خود از نیروهای روسیه آماده شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که اوکراین توانایی بازپس گیری سرزمین خود از روسیه را دارد و بر تعهد آمریکا به حمایت از اوکراین تاکید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط