1402/03/29-14:27

مصرف آب در تهران رکورد زد/ مشکلی در تأمین آب نیست

مصرف آب در تهران رکورد زد/ مشکلی در تأمین آب نیست

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف آب در تهران به دلیل افزایش دمای هوا رشد بی‌رویه شده است، گفت: امروز ۵۰ هزار لیتر بر ثانیه مصرف آب داریم که نسبت به سال گذشته چهار هزار لیتر افزایش یافته است.

به گزارش اکوفارس، حسام خسروی دشت پاگردی افزود: امروز بیش از ۵۰ هزار لیتر بر ثانیه مصرف آب در تهران داریم که این میزان نسبت به روز مشابه سال گذشته چهار هزار لیتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های پیاپی چند سال اخیر سبب شده تا نزدیک به ۵۰ میلیون مترمکعب در سدهای تأمین‌کننده آب تهران کمبود داشته باشیم که نیاز است تهرانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف همکاری کنند.

معاون بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: با صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۱۰ درصد می‌توانیم تابستانی بی‌دغدغه با کمک مردم داشته باشیم.

خسروی راه‌های کاهش مصرف آب را بهینه مصرف‌کردن دانست و بیان کرد: بهینه مصرف‌کردن هم هیچ آسیبی به زندگی نرمال نمی‌زند.

وی ادامه داد: هنگام شست‌وشو مراقب آب باشیم، همچنین نسبت به کنترل آب‌ریزی کولرها و سرریز تانکرها و استفاده‌نکردن از آب شرب برای شست‌وشوی غیرضرور جدی باشیم؛ زیرا این می‌تواند کمک‌کننده باشد.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در باره آخرین وضعیت سد کرج هم، گفت: تلاش‌های مجموعه وزارت نیرو در روزهای گذشته و جهادی که انجام شده توانستیم شرایط را نرمال کنیم و الان هیچ مشکلی نداریم و مخازن پر هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط