• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1402/04/04-12:26

مجوز خرید و فروش آنلاین ارز را صادر کنید

مجوز خرید و فروش آنلاین ارز را صادر کنید

دبیرکل کانون صرافان از بانک مرکزی خواست تا مجوز خرید و فروش آنلاین ارز را صادر کند.

به گارش اکوفارس، کامران سلطانی زاده در گفتگو با تسنیم، با اشاره به تعریف نرم افزارهای جدید حسابداری برای صرافی ها، اظهار کرد: اقداماتی نیز در راستای به روز رسانی اپلیکیشن کانون صرافان انجام شده که می‌تواند به تسهیل و تسریع فرایند خرید و فروش ارز توسط هموطنان کمک کند.

وی گفت: اگر قوانین به سمت و سویی تغییر داده شود که مردم بتوانند به صورت آنلاین و بدون حضور در صرافی‌ها ارز را خرید و فروش کنند، اثرات بسیار مثبتی در بازار ارز خواهد داشت.

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه هم اکنون عملاً ارز به حساب صرافی‌ها واریز می‌شود، افزود: اگر بانک مرکزی و نهادهای نظارتی این مجوز را صادر کنند تا بدون مراجعه حضوری به صرافی‌ها و از طریق خدمات اینترنتی مشابه خدمات بانکی در سراسر کشور ارز به مردم فروخته شود و به حساب ارزی آنها واریز شود؛ به طور حتم از صف‌های صرافی ها و شعب بانکی کاسته خواهد شد.

سلطانی زاده ادامه داد: با این روش مردم در هر زمان از شبانه روز و با هر قیمتی که مدنظرشان باشد به صورت آنلاین می‌توانند از صرافی‌ها ارز بخرند یا بفروشند؛ هرچه رفت و آمد مردم به صرافی‌ها کم شود صف مقابل صرافی‌ها هم کم می‌شود.

وی تاکید کرد: صرافی‌ها و کانون صرافان این آمادگی را دارند که با استفاده از نرم افزارهای جدید به صورت آنلاین معاملات ارزی خود را انجام دهند و خدمات به روز را در این حوزه به مردم ارائه دهند.

آغاز پلمب سکه توسط کانون صرافان

دبیرکل کانون صرافان در ادامه با اشاره به پلمب سکه‌های ضرب شده بانک مرکزی از سوی کانون صرافان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سکه امکانات امنیتی دارد و با اطلاعاتی که داخل سکه‌های پلمب شده توسط کانون صرافان وجود دارد صرافان می‌توانند در جریان اصالت این سکه‌ها قرار گیرند.

او همچنین گفت: صرافان می‌توانند در صورت تمایل به کانون صرافان درخواست بدهند که سکه‌ها را با نام صرافی خودشان پلمب کنند؛ کارشناسان کانون اصالت سکه‌های ارائه شده توسط صرافی‌ها را ابتدا بررسی کرده و سپس مجوز پلمب این سکه‌ها صادر می‌شود.

به گفته سلطان زاده سکه‌هایی که با تمبر و لوگوی کانون صرافان در بازار وجود داشته باشد از طریق بارکدخوان‌ها قابل شناسایی می‌باشند و می‌تواند به اعتبار معاملات سکه بیفزاید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط