1402/04/08-13:53

قیمت طلا در پایین ترین سطح 3 ماهه اخیر خود

قیمت طلا در پایین ترین سطح 3 ماهه اخیر خود

پس از اینکه جروم پاول، رئیس بان مرکزی آمریکا اعلام کرد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد، قیمت طلا در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش اکوفارس، ترس از افزایش بیشتر نرخ ها نیز قیمت مس را کاهش داد، در حالی که معامله گران به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، فلز قرمز را به شدت فروختند.
پاول در سخنانی در یک مجمع بانک مرکزی اروپا گفت که اگرچه بانک مرکزی “راه درازی را پیموده است”، هنوز احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

اظهارات او باعث افزایش بازدهی دلار و خزانه داری شد و در عین حال بر چشم انداز دارایی های بدون بازده مانند طلا و سایر فلزات تاثیر گذاشت.

بازارها همچنین قیمت گذاری را با احتمال بیشتری برای افزایش نرخ در نشست بعدی فدرال رزرو در اواخر جولای آغاز کردند.

هر اونس طلا در 1908.85 دلار ثابت ماند، در حالی که تا ساعت 20:04 به وقت شرقی  هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1916.75 دلار در هر اونس رسید.

طلا تحت فشار است زیرا بازارها به افزایش ۲۵ واحدی در ماه جولای نگاه می کنند

اظهارات پاول، که هفته گذشته پس از یک شهادت تا حدی جنگ طلبانه در مقابل کنگره بیان شد، باعث شد که بازارها با احتمال 80 درصدی شروع به قیمت گذاری کنند که فدرال رزرو در ماه جولای 25 واحد نرخ بهره را افزایش دهد.

در حالی که فدرال رزرو در جلسه ژوئن نرخ های بهره را ثابت نگه داشت، اما رویکردی مبتنی بر داده ها را برای تصمیم گیری های آتی نرخ بهره به رسمیت شناخت.

با توجه به اینکه تورم ایالات متحده همچنان بسیار بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی است، بازارها برای افزایش بیشتر آماده شدند.

افزایش نرخ های بهره ایالات متحده نوید بدی برای طلا و سایر فلزات است، زیرا آنها هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده را افزایش می دهند.

این تصور تا سال 2022 طلا را تحت تأثیر قرار داد و تا کنون در سال جاری، معاملات فلز زرد را منفی نگه داشته است.

سایر فلزات گرانبها در روز پنجشنبه کاهش یافتند. معاملات آتی پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید، در حالی که معاملات آتی نقره 0.6 درصد کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه بود.

قیمت مس پس از افت شدید در پنج جلسه گذشته در روز پنجشنبه در حدود پایین‌ترین حد یک ماهه خود ثابت ماند. معاملات آتی پس از کاهش نزدیک به 5 درصدی در هفته گذشته، در 3.7292 دلار در هر پوند ثابت بود.

نگرانی‌ها در مورد کند شدن فعالیت‌های صنعتی در سراسر جهان جذابیت مس را کاهش داد، زیرا معامله‌گران نگران کاهش تقاضا برای فلز قرمز بودند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط