1402/04/21-16:35

بازگشایی سامانه خودرو برای باقی ماندگان در شهریورماه

 بازگشایی سامانه خودرو برای باقی ماندگان در شهریورماه

مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای ۳ درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش اکوفارس، آقای مهدی تقدسی با بیان اینکه این متقاضیان کسانی هستند که در مرحله دوم با ظرفیت جذب نشده خودروسازان خصوصی مواجه شده بودند افزود: بازگشایی سامانه مربوط به مرحله سوم نیست و ادامه فروش مرحله دوم یکپارچه خودروست؛ ضمن اینکه هنوز تاریخ دقیق بازگشایی سامانه و خودرو‌های قابل عرضه مشخص نیست.

چند روزی است برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو‌ها و حتی اسامی خودرو‌هایی که قرار است عرضه شود، خبرسازی می‌کنند.
 
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو‌ها افزود: همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، سامانه یکپارچه برای آندسته از افرادی است که در مرحله دوم فروش خودرو‌ها، متقاضی خودرو‌های سی. کی. دی (CKD) خودروسازان خصوصی بودند، اما با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفته بود، باز خواهد شد تا با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم شود.
 
تقدسی گفت: هنوز اینکه چه خودرو‌هایی عرضه خواهند شد، مشخص نیست؛ باتوجه به اینکه براساس ظرفیت‌های خالی که برای تعدادی محصولات در سال جاری و همچنین در سال ۱۴۰۳ وجود دارد، سامانه برای این افراد بازگشایی می‌شود، خودروسازان تا آن زمان (شهریور ماه) اعلام خواهند کرد که کدام محصولات خود را عرضه خواهند کرد تا متقاضیان بتوانند تقاضای خود را ثبت کنند؛ بنابراین اسامی منتشر شده از خودرو‌ها در حال حاضر مورد تایید نیست. 
 
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو‌ها گفت: پس از تعیین تکلیف ثبت‌نام متقاضیان باقی‌مانده مرحله دوم برای مرحله سوم برنامه‌ریزی می‌کنیم.
 
تقدسی تاکید کرد: این بازگشایی در راستای تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف این مرحله که قطعا در شهریور ماه خواهد بود، اما هنوز تاریخ دقیق آن نیز مشخص نیست. پیش از آغاز بازگشایی سامانه، اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت خواهد گرفت. پس از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط