1402/06/12-19:59

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی: چای گران می‌شود

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی: چای گران می‌شود

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از احتمال افزایش قیمت چای خبر داد و گفت: قیمت اکثر کالا‌های اساسی در ماه‌های اخیر ثابت بوده و حتی قیمت برخی کالا‌ها مانند برنج ایرانی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اکوفارس، رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در رابطه با قیمت برنج ایرانی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در حال حاضر به‌علت افزایش عرضه نسبت به تقاضا برای برنج ایرانی قیمت این محصول با کاهش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده است.

کنگری با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی در اسفند سال گذشته به ۱۳۵ هزارتومان رسیده بود، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده‌فروشی انواع برنج ایرانی از ۳۵ هزارتومان شروع می‌شود و قیمت نوع با کیفیت آن ۹۵ هزارتومان است.  

وی همچنین از کاهش قیمت روغن در بازار خبر داد و گفت: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت روغن در بازار ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش یافته است.  

شکر کمیاب شد

کنگری در ادامه درباره موجودی کالا‌های اساسی در کشور اظهار کرد: همه کالا‌ها در بازار به‌وفور وجود دارد، اما در این بین تنها شکر کمیاب است.   

وی اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی حدود ۴۰۰ تن شکر در اختیار اتحادیه بنکداران مواد غذایی قرار داده است که توزیع آن باید به صورت حواله به عطار و سقط فروش‌ها، سوپرمارکت‌ها، لبنیات‌فروش‌ها انجام شود.   

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ممنوعیت توزیع توسط بنکداری‌ها باعث فعالیت دلالان در این بازار شده است؛ چرا که دلالان شکر را از فروشگاه‌ها خریداری و با قیمت ۳۵ هزارتومان به بنکداری‌ها تحویل می‌دهند.  

وی تصریح کرد: شکر در بازار کمیاب است و اگر در سوپرمارکتی هم شکر پیدا شود، قیمت هر کیلوگرم از آن ۴۰ هزارتومان است.  

کنگری همچنین از افزایش قیمت احتمالی چای خبر داد و اظهار کرد: تاکنون چای با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد می‌شد، اما قرار است واردات آن با ارز ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان انجام شود که این تغییر تعرفه باعث افزایش قیمت حدود ۳۰ الی ۳۵ درصدی این محصول خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط