1402/06/25-16:08

افزایش قیمت نفت برای سومین هفته متوالی

افزایش قیمت نفت برای سومین هفته متوالی

قیمت نفت به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسید و برای سومین هفته متوالی به دلیل محدودیت های عرضه، عمدتاً ناشی از محدودیت های تولید عربستان سعودی و پیش بینی های قوی برای تقاضای چین، افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت خام برنت با 0.3 درصد افزایش به 93.93 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با 0.7 درصد افزایش به 90.77 دلار در هر بشکه رسید.هر دوی این قراردادها پنجمین جلسه متوالی معاملات خود را در بالاترین سطح 10 ماهه تجربه کردند و حدود 4 درصد رشد هفتگی را نشان دادند.

انتظار می رود این افزایش قیمت نفت بزرگترین افزایش سه ماهه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در اوایل سال 2022 باشد. متغیرهای تأثیرگذار شامل کاهش مداوم تولید 1.3 میلیون بشکه در روز عربستان سعودی و روسیه است که تا پایان سال تمدید شده است. شاخص های اقتصادی چین، مانند تولید صنعتی بالاتر و فروش خرده فروشی، قیمت نفت را بیش از پیش افزایش داده است. با توجه به افزایش تقاضای جهانی فرآورده های نفتی، فرآوری پالایشگاه های نفت این کشور سالانه حدود 20 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، انتظار کاهش تولید نفت آمریکا به افزایش قیمت کمک کرده است. فعالیت حفاری در ایالات متحده نسبت به اوج سال قبل حدود 20 درصد کاهش یافته است. حتی اگر تعداد سکوهای نفتی در آمریکا در این هفته دو سکو افزایش پیدا کند، باز هم 84 واحد کمتر از سال گذشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط