1402/06/29-15:10

«گرانی لاستیک» و جلسات بی‌حاصل مسئولان وزارت صمت

 «گرانی لاستیک» و جلسات بی‌حاصل مسئولان وزارت صمت

درحالی مسئولان وزارت صمت خود را مشغول برگزاری جلسات بی حاصل کرده و حاضر به پاسخگویی نیستند که توقف عرضه لاستیک دولتی باعث شده، بازار این محصول با رشد قیمت روبرو شود و خریداران بلاتکلیف در بازار امکان خرید تایر نداشته باشند.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، چند هفته ای است که عرضه لاستیک در کشور به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات تولید با اختلال روبرو شده است و همین امر رشد قیمت‌ را در انواع لاستیک‌های سواری در بازار بوجود آورده است.

از یک طرف تولیدکننده مدام از مشکلاتش صحبت می‌کند و دلیل کاهش حجم تولید را عدم تخصیص ارز می‌داند اما از طرفی دیگر نمایندگان فروش می‌گویند در سه ماه اخیر با وجود پرداخت هزینه تایرها، هنوز محصولات به دستشان نرسیده و همین امر باعث کسری لاستیک در بازار شده است.

در شرایط حاضر اگر مشتری بخواهد لاستیک دولتی تهیه کند باید با مراجعه به نمایندگی‌های فروش یا کارخانجات اقدام به خرید نماید علاوه براین دولت راهکار استفاده از پلتفرمهای مجازی را نیز به مردم پیشنهاد داده تا در این سایت ها ثبت سفارش خود را انجام دهند اما نکته مهم اینجاست عرضه‌ای در این سایتها  انجام نمی‌شود و مدام مخاطب با اخطارهای مختلفی در عدم موجودی لاستیک روبروست. نمایندگی‌های فروش نیز مدعی هستند لاستیکی در اختیار آنها نیست و مشتری باید منتظر تحویل کارخانه باشد.

به نوعی هر کس نبود لاستیک را به گردن دیگری می‌اندازد و در این شرایط نکته مهم اینجاست که مسئولان وزارت صمت هم سکوت کرده و هیچ پاسخی نمی‌دهند که آیا مشکل امروز بازار تایر کمبود تولید است یا دلالان و واسطه گران با انبارکردن لاستیک ها نمی‌خواهند ثبات به بازار برسد؟

در طول چند روز اخیر لاستیک‌های سواری رشد قیمت 200 تا 500 هزار تومانی را تجربه کرده‌اند به نحوی که لاستیک سمندی به 3 میلیون و 900 هزار تومان، پژویی 3 میلیون و 750 هزار تومان و پرایدی 3 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

تسنیم برای بررسی این موضوع تماس‌های مکرری با مدیران وزارت صمت و سازمان حمایت داشته است اما متاسفانه آنها برگزاری جلسات را بهانه کرده و فعلا تمایلی به پاسخگویی درخصوص برنامه وزارت صمت برای مدیریت بازار ندارند، از آن طرف خریدار سرگردان در سایت‌های فروش تایر بوده و در بازار نیز نمی‌تواند تایر دولتی تهیه کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط