1402/07/02-11:25

۳۴۰۰۰ هکتار اراضی ویژه طرح نهضت ملی مسکن تأمین شد‌

۳۴۰۰۰ هکتار اراضی ویژه طرح نهضت ملی مسکن تأمین شد‌

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۳۴۰۰۰ هکتار اراضی ویژه طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش اکوفارس، ارسلان مالکی در گفت‌وگو با تسنیم، در  نطنز  با بیان اینکه تاکنون 34هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور نهایی شده است، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مسکونی دولت سیزدهم است که در قالب تامین اراضی در حال اجراست و در شهرهایی که اراضی به میزان کافی تامین شده باشد پروژه‌ها به صورت یک طبقه و حیاط‌‌دار اجرا و ساخته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال پیشرفت است و برای این طرح تاکنون بیش از 34هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم. 

مالکی تصریح کرد: صاحبان اراضی که در کنار محدوده شهرها و حریم شهرها دارای مالکیت هستند، اگر بخواهند در اراضی خود ساخت و ساز و فعالیت عمرانی انجام دهند با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ساخت و ساز مواجه می‌شوند اما قانونگذار به سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده که با توافق با بخش خصوصی و مردم بتوانیم این اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

وی افزود: بخشی از اراضی بعد از اینکه به محدوه شهرها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را نیز در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.

مالکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 24هزار هکتار از اراضی جهت بررسی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و امور زیربنایی استان‌ها قرار دارد و ما منتظر تصمیم‌گیری برای الحاق آن‌ها هستیم و برای ساخت مسکن باید کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: برای ساخت مسکن بایستی همه جوانب کار از جمله قرار نداشتن در مسیر گسل‌ها و سیلاب و فرونشست‌ها را مد نظر داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط