1402/07/05-21:27

قیمت طلای جهانی به زیر 1900 دلار سقوط کرد

قیمت طلای جهانی به زیر 1900 دلار سقوط کرد

به دلیل نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره در حالی که فدرال رزرو نگرش انقباضی را در پیش گرفته است، قیمت طلا به کاهش خود ادامه داد و به زیر سطوح بحرانی سقوط کرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از اینوستینگ، دلار که به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسیده است، به عنوان یک پناهگاه امن بر طلا ترجیح داده می شود، الگویی که پیش بینی می شود با افزایش بیشتر نرخ بهره در سال 2023 ادامه یابد.

افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری به بالاترین حد در 16 سال گذشته جذابیت طلا را بیش از پیش کاهش داد، به طوری که طلای نقدی به 1897.49 دلار در هر اونس سقوط کرد و معاملات آتی طلا در دسامبر به 1914.95 دلار در هر اونس رسید که هر دو به پایین ترین سطح یک ماهه اخیر خود رسیدند. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهد.

علیرغم دورنمای احتمالی تعطیلی دولت ایالات متحده، طلا جریان های امن عمده ای را جذب نکرده است، زیرا تعطیلی های قبلی تأثیر کمی بر دارایی های ریسک محور داشته است. در همین حال، علیرغم افزایش سودآوری صنعتی چین، قیمت مس به دلیل نگرانی های فزاینده در مورد فاجعه بازار املاک به شدت کاهش یافت. بر اساس گزارش ها، گروه China Evergrande، بدهکارترین توسعه دهنده املاک جهان، در بحبوحه بحران مالی عظیم در چین که بر رشد اقتصادی و تقاضای مس در بخش املاک تأثیر می گذارد، تحت بررسی بیشتری قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط