1402/07/18-13:20

بهانه خودروسازان برای احتکار تکذیب شد

بهانه خودروسازان برای احتکار تکذیب شد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تکذیب مانع تراشی این سازمان در واردات خودرو، گفت: ادعای سایپا در مورد دپوی ١٢ هزار خودرو به دلیل زمان بر بودن الزامات استانداردها دروغ محض است.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام‌پناه» امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی استاندارد، در مورد واردات خودرو، اظهار داشت: مانع تراشی سازمان استاندارد در واردات خودرو دروغ محض بوده و قابل پیگیری است. این دروغ سبب می‌شود تا مردم نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد شوند، در حالی که در صحنه حضور داریم و بازدید می‌کنیم و این تهمتی است که به استاندارد می‌زنند.

وی افزود: در بعضی از موارد علت عدم ترخیص کالاها به خاطر عدم ارائه اظهارنامه توسط صاحبان کالاست که به دنبال افزایش قیمت هستند.

رییس سازمان استاندارد با پخش فیلمی از حضور کارشناسان استاندارد در انبارهای خودروسازان، با اشاره به انبار کردن خودروهای داخلی در پارکینگ‌ها گفت: معاونان سازمان استاندارد سرزده در پارکینگ‌های خودروسازان حضور پیدا کردند.

اسلام‌پناه ادامه داد: این سازمان استانداردهای لازم را به شرکت‌های خودروساز داده است و در این زمینه می‌توانید به عنوان خبرنگار وارد پارکینگ‌های خودروسازان شوید و کدهای روی خودروها را بزنید.

وی با اشاره به اینکه ما برای بررسی تاییدیه استاندارد واردات میلیون‌ها خودرو آماده هستیم، گفت: واردات خودرو وظیفه ما نیست، در مجموع حدود ۶ هزار خودرو وارد کشور شده که نصف این تعداد اظهار شده است.

رییس سازمان استاندارد بیان کرد: اگر واردکنندگان گواهی تایید نوع را قبل از ثبت سفارش گرفته باشند، اجازه ترخیص آنها را در کمتر از ٢۴ ساعت صادر می‌کنیم؛ البته مدیرعامل این شرکت‌ها خودشان اعلام کردند که تاییدیه استاندارد گرفته‌اند.

انبار کردن خودروهای سایپا به خاطر الزامات استاندارد کذب محض است

اسلام‌پناه در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه شرکت سایپا و ادعای این شرکت در مورد عدم عرضه ١٢ هزار خودرو به دلیل الزامات استاندارد ٨۵‌گانه است، گفت: این ادعا دروغ محض است و به عنوان کسی که این پیچیدگی‌ها را می‌شناسیم اعلام می‌کنم که دروغ است.

وی از افزایش رشد شاخص‌های سازمان استاندارد خبر داد و گفت: رضایتمندی مردم از این سازمان نسبت به سایر دستگاه‌ها هفت درصد افزایش یافته که نشانگر رضایت مردم از خدمات است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: پاسخگویی سازمان از ٧٠ درصد به ٩٧ درصد در این دولت رسیده است و ارتقای بهره‌وری، شفافیت، اطلاع‌رسانی و هوشمندسازی از دیگر شاخص‌هاست.

این مقام مسوول عنوان داشت: گزارش شاخص کیفیت کالا در ۵۶ قلم کالا تهیه شده است که گزارش کامل آن را اعلام خواهیم کرد، در این میان خودرو و سیگار با کمترین سطح رضایت مردم است.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی استاندارد روز جمعه ٢١ مهرماه برگزار می‌شود، گفت: این آزمون دسترسی عادلانه و منصفانه را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند، این در حالی است که در گذشته به صورت افتخاری برگزار می‌شد.

وی افزود: مشارکت داوطلبان خانم در این آزمون به اوج خود رسیده است و جمع کثیری از داوطلبان در این آزمون که در ٣١ استان برگزار می‌شود را بانوان تشکیل می‌دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط