1400/06/02-12:55

افزایش بهای نفت در بازار انرژی در پی کاهش ارزش دلار آمریکا

 افزایش بهای نفت در بازار انرژی در پی کاهش ارزش دلار آمریکا

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار‌های جهانی، قیمت نفت در معاملات امروز حدود ۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار جهانی افزایش یافت.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود در هفته‌های گذشته، امروز در بازار‌های جهانی حدود ۵.۵ درصد افزایش یافت و به قیمت ۶۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۵.۶ درصدی، ۶۵ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. قیمت نفت در هفته گذشته بیشترین کاهش خود در ۹ ماه اخیر را تجربه کرد. نفت خام برنت حدود ۸ درصد و نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا حدود ۹ درصد کاهش قیمت را در هفته گذشته به ثبت رساندند.

در مقابل امروز با کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار‌های جهانی، قیمت هر بشکه نفت افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر، امروز در معاملات بازار‌های جهانی ۰.۴ درصد کاهش را به ثبت رساند.

با این وجود هنوز بسیاری از کشور‌های بزرگ جهان نسبت به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در پی شیوع گسترده به نوع جهش یافته دلتا نگران هستند.

کازو هیکو سایتو، تحلیلگر ارشد بازار‌های جهانی نفت در این باره گفت: ما انتظار داریم در هفته جاری روند بازار کمی تعادلی شود، ولی با افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا برای سوخت در سراسر جهان ممکن است این روند نزولی فعلا ادامه داشته باشد.

در هفته‌های اخیر در پی افزایش موارد ابتلا به دلتا کرونا در جهان، چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان محدودیت‌های جدیدی را وضع کرده که همین امر بر روی مراودات جهانی و صنعت کشتیرانی تاثیرات زیادی گذاشته است. همچنین در این مدت آمریکا و چین محدودیت‌هایی را بر ظرفیت پرواز‌های خود اعمال کرده اند.

در پی کاهش تقاضای جهانی سوخت، شرکت‌های نفتی آمریکا نیز اعلام کرده اند با افزایش تولید و ذخیره نفت و فرآورده‌های نفتی مواجه شده اند. تحلیلگران بازار‌های نفتی معتقدند ممکن است در کوتاه مدت قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی روندی بی ثبات را تجربه کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط