1400/06/03-08:37

افزایش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

 افزایش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

قیمت هر بشکه نفت خام به دلیل آتش سوزی در یک سکوی نفتی در مکزیک حدود ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آتش سوزی در یک دکل نفتی در مکزیک و نیز تایید نهایی واکسن‌ کرونا شرکت فایزر در آمریکا موجب افزایش ۳ درصدی قیمت طلای سیاه در بازار‌های جهانی شد.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳.۴ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۵ سنت رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با افزایشی حدود ۲.۹ درصدی، ۶۷ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت در هفته‌های گذشته حدود ۷.۶ درصد کاهش یافته بود که این میزان بیشترین میزان افت قیمت در ۹ ماه گذشته است. حالا با افزایش ۳ درصدی روز گذشته در بازار‌های جهانی بخشی از این افت قیمت جبران شد.

روز دوشنبه سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن شرکت فایزر، غول داروسازی جهان را به صورت کامل تایید کرد. همین امر موجب شد سرمایه گذاران دید مثبت تری نسبت به اوضاع اقتصادی جهان در سایه مبارزه با کرونا پیدا کنند.

تحلیلگران می‌گویند موفقیت چین در مهار نسبی نوع دلتای کرونا موجب افزایش تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی در بازار‌های جهانی شده است. بسیاری معتقدند با کاهش موارد ابتلا به نوع دلتا کرونا در جهان دیگر شاهد تعطیلی‌های جهانی و اجرای محدودیت‌های شدید کرونایی نخواهیم بود.

همچنین روز یکشنبه آتش سوزی در یک سکوی نفتی در مکزیک موجب کاهش ۲۵ درصدی تولید نفت این کشور و عرضه آن به بازار‌های جهانی شد که همین امر نقش مهمی در افزایش قیمت نفت در معاملات روز گذشته داشته است. در این حادثه ۵ نفر از کارگران این سکوی نفتی جان خود را از دست دادند. این سکوی نفتی در مکزیک روزانه حدود ۴۲۱ هزار بشکه نفت استخراج می‌کرد.

با این حال تحلیلگران می‌گویند اگر امروز در گزارش مرکز داده‌های اطلاعات نفتی آمریکا خبری از افزایش ذخایر نفتی در این کشور درج شود این روند افزایشی در روز‌های آتی می‌تواند معکوس شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط