1400/06/06-10:03

صعود بهای نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان در یک سال گذشته

 صعود بهای نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان در یک سال گذشته

قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی بیش از ۲ درصد افزایش داشت و به بالاترین میزان خود در یک سال اخیر رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در بازار‌های جهانی در پی هشدار وقوع طوفان در برخی مناطق آمریکا و در خلیج مکزیک که موجب تعطیل شدن سکو‌های نفتی آمریکا شد، افزایش یافت.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲.۳ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۲ درصد افزایش، ۶۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این میزان بالاتری رقم قیمت نفت خام برنت دریای شمال در یک سال گذشته است.

ادوارد مویا از تحلیلگران بازار‌ نفت در این رابطه گفت: معامله گران نفت و گاز با پیش بینی احتمال اختلال در تولید نفت در خلیج مکزیک قیمت نفت خام را در بازار‌های جهانی افزایش داده اند.

براساس گزارش دفتر ایمنی و اجرایی محیط زیست آمریکا، تولیدکنندگان نفت روز گذشته در پی هشدار به وقوع طوفان شدید گرمسیری در این مناطق ۵۹ درصد از تولید روزانه نفت خود را کاهش داده اند. این نهمین طوفان فصلی شدید در چند ماه گذشته در آمریکاست که مناطق و سکو‌های نفتی این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

سکو‌های نفتی در خلیج مکزیک ۱۷ درصد از تولید نفت خام آمریکا را برعهده دارند. بیش از ۴۵ درصد از کل ظرفیت پالایش نفت و گاز آمریکا نیز در امتداد همین خلیج انجام می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط