نارضایتی مردم از روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی
در حالی که چند وقتی است وزارت جهاد برای تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی برخی از اقلام کالاهای اساسی کرده، مردم از این روند رضایت ندارند و تاخیر در تحویل کالاها صدای آنها را درآورده است.
به گزارش اکوفارس به نقل از مهر، در حالی که چند وقتی است وزارت جهاد برای تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی برخی از اقلام کالاهای اساسی کرده، مردم از این روند رضایت ندارند و تأخیر در تحویل کالاها صدای آنها را درآورده است.
بر این اساس در حال حاضر کالاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج خارجی و ایرانی و سیب زمینی با نرخهای مصوب و تعیین شده از سوی دولت از طریق سامانه بازرگام عرضه میشود و مردم میتوانند این محصولات را با نرخ دولتی خریداری کنند. بر این اساس گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه میشود همچنین مرغ با قیمت کیلویی ۳۱ هزار تومان و تخم مرغ به قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان در این سامانه عرضه میشود. قیمت سیب زمینی عرضه شده در این سامانه نیز ۹,۸۰۰ تومان است و عرضه هوشمند هر کیلو گرم برنج شیرودی هم با قیمت ۴۲ هزار تومان، برنج فجر ۳۶ هزار تومان و برنج هاشمی ۵۶ هزار تومان صورت میگیرد.
با این حال مردم عنوان کردهاند که خدمات رسانی سامانه بازرگام به آنان مطلوب نیست در این زمینه یکی از خریداران خانم که به اومیکرون نیز مبتلاست و تنها زندگی میکند به خبرنگار مهر گفت: بنده در تاریخ ۲۳ بهمن ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان از این سامانه خرید کردم، با توجه به اینکه قرنطینه بودم و امکان خروج از منزل را نداشتم اما متأسفانه تا امروز که ۳۰ بهمن ماه است کالاهای خریداری شده به دستم نرسیده و این مساله به شدت برای من دردسرساز شده ضمن اینکه ناچار شدهام برای خرید با بیماری که دارم به خارج از منزل مراجعه کنم.
این خانم همچنین عنوان کرد که قیمت فروشگاههای زنجیرهای تفاوت چندانی با سامانه آنلاین مذکور ندارد و مردم راحت تر میتوانند کالاهای مورد نیاز خود را از این فروشگاهها تأمین کنند.
تأخیر یک هفتهای در تحویل کالاهای اساسی و ضروری به مردم
وی گفت که بنده امروز باید به دکتر مراجعه میکردم اما بخاطر اینکه امکان دارد کالاها ارسال شود و کسی نباشد که آنها را تحویل بگیرد، به مطب مراجعه نکردم و باید منتظر زمان دیگری باشم دکتر پزشک من را معاینه کند و همین مساله استرسم را بسیار زیاد کرده و نمی دانم که باید چکار کنم.
به گفته این خانم خریدار وی مرتب با این پیامک از سوی سامانه بازرگام مواجه میشود: بازرگامی عزیز، ضمن عذرخواهی، با توجه به حجم بالای سفارشات، سفارش شما در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ بازه ۰۹-۱۶ ارسال میشود. از شکیبایی شما متشکریم
یکی دیگر از خریداران آقا هم که نمیخواست نامش در این گزارش عنوان شود به خبرنگار مهر گفت با تأخیر یک هفتهای در دریافت کالاهای خریداری شده از بازرگام مواجه است.
وی با بیان اینکه سرعت در تحویل کالاهای اساسی آن هم در شرایطی که اومیکرون به شدت شیوع یافته، بسیار ضروری است، گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی و هزینهای که برای خرید آنها پرداخت میکنیم، وقتی در دریافت کالا با تأخیر مواجه میشویم و ناچاریم از بیرون هم آنها را خرید کنیم دچار مشکلات مضاعف میشویم چرا که هم یک هزینه برای خرید از بازرگام پرداخت کردهایم و هم دوباره باید هزینه و مجدداً کالاها را خریداری کنیم.
تعاون روستایی: در حال رسیدگی و رفع مشکلات هستیم
این روند نشان میدهد که فرآیند توزیع هوشمند کالاهای اساسی با مشکلات جدی مواجه است و به جای اینکه گرهگشای مشکلات مردم در شرایط دشوار کنونی باشد، بر استرس و فشار آنها افزوده و همین مساله اهمیت ورود مسئولان و رسیدگی فوری به این مساله را صد چندان میکند.
در همین زمینه، اسماعیل قادری فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمام موارد تجمیع شده و در حال بررسی هستیم برای رفع ایرادات و تأخیرات.
نظرات