1403/05/20-10:33

تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده فروشان میوه

تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده فروشان میوه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی از تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده فروشان میوه خبر داد.

به گزارش اکوفارس، مسعود امراللهی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره وضعیت نابسامان بازار میوه و گران فروشی برخی، افزود: کارگروه ساماندهی میوه و تره‌بار برای شفافیت قیمت انواع میوه و تره بار در میوه فروشی‌ های سطح شهر در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: براساس تصمیم اخیر این کارگروه، عمده فروشان میوه برای صدور فاکتور الکترونیک یک ماه فرصت دارند.

وی تصریح کرد: پس از پایان فرصت یک ماهه صدور فاکتور دستی و بدون مشخصات و مهر قابل قبول نیست و تخلف محسوب می شود.

امرالهی گفت: مسئول اجرای صدور فاکتور الکترونیک توسط عمده‌فروشان در سطح کشور، اتحادیه مربوطه است.

وی افزود: اجرای این طرح نیاز به زیرساخت خاصی ندارد و عمده فروشان می توانند از نرم افزارهای فعلی، رایانه شخصی و دستگاه های کارتخوان دستی با رعایت شرایطی به پایانه های فروشگاهی تبدیل شوند و صورتحساب را از آن طریق صادر کنند و نیاز به هزینه یا دستگاه خاصی ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه زیرساخت طرح در دولت آماده شده اظهارداشت: فروشندگان یک ماه فرصت دارند که مقدمات و تسهیلات برای صدور فاکتورهای الکترونیکی را اجرا کنند در غیراین صورت ۱۰ درصد از فروش هر فاکتور، علاوه بر جریمه نقدی و محرومیت از معافیت مالیاتی در انتظار متخلفان خواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط